V preteklem tednu sem zasledil polemiko o neustavnosti zakona o vinjetah, za katero odgovorne osebe vedo, da je neustaven in ga še vedno podpirajo. Čeprav je bil predlog preko tega portala podan že večkrat, menim, da je potrebno predlog podati še enkrat, saj je bil v preteklosti zavrnjen s podajanjem nekorektnih, neresničnih in zavajajočih odgovorov. Prvi predlog, z naslovom “Ukinitev vinjet, kjer ni bilo cestnin”, je bil na tem portalu objavljen dne 29.12.2009 s strani predlagatelja “aleshorvat”. Dugi predlog, z naslovom “Vinjeta za Ljubljansko obvoznico” je bil na tem portalu podan 11.01.2010 s strani uporabnika “milan-pss”. Oba predloga sta bila zavrnjena z enakim odgovorom , ki ga je podalo takratno Ministrstvo za promet, podpisnik odgovora pa je bil V.D. Generalnega Direktorja dr. Peter Gašperšič (uradni dopis je priloga obeh predlogov). Podajam prepis odgovora in dodajam svoj komentar: 1. “Skladno z določbo petega odstavka 11.a člena Zakona o javnih cestah (Uradni list RS, 33/06 – uradno prečiščeno besedilo, 45/08, 57/08 – ZLDUVCP, 69/08 – ZcestV in 42/09) so cestninske ceste, za katere se plačuje cestnina za določen čas, vse avtoceste in hitre ceste, s katerimi upravlja in jih vzdržuje upravljavec cestninskih cest in so v ta namen posebej označene. S spremembo dveh pravnih aktov (Uredba o cestninskih cestah in cestnini, Cenik cestnine za uporabo cestninskih cest), ki sta bila sprejeta v lanskem letu, tudi tovorna vozila plačujejo cestnino na vseh odsekih cest, kjer je obvezna vinjeta. Glede na navedeno tovorna vozila pri plačevanju cestnine niso v privilegiranem položaju glede na osebna vozila, saj so cestninjene tudi obvoznice (hitre ceste), ki so bile pred uvedbo vinjet necestninske ceste.” PRVI DEL ODGOVORA JE ZAVAJUJOČ IN NERESNIČEN. NPR. NA LJUBLJANSKI OBVOZNICI TOVORNA VOZILA NE PLAČUJEJO CESTNINE!!! 2. Hitre ceste so skladno z določbo 14. člena Zakona o javnih cestah državne ceste, rezervirane za promet motornih vozil, ki omogočajo hitro odvijanje daljinskega prometa med najpomembnejšimi središči regionalnega pomena. Slednje pomeni, da so ceste, ki so kategorizirane kot hitre ceste, prvenstveno namenjene razbremenjevanju mestnih središč na način, ki omogoča obvoz daljinskega oz. tranzitnega prometa mimo mest. Na koncu naj dodamo, da tudi v bodoče ne načrtujemo uvajanja izjem pri obveznosti plačevanja cestnine na avtocestah in hitrih cestah, saj je skladno z vladnim akcijskim načrtom predvidena uvedba elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku tako na avtocestah kot tudi hitrih cestah, in sicer za osebna in tovorna vozila. GLEDE NA TO, DA JE OD TEGA ODGOVORA ŽE SKORAJ 5 LET IN ELEKTRONSKEGA CESTNINJENA NI, SE MI ZDI S STRANI VLADE POPOLNOMA NEODGOVORNO, DA ZADEV NE REŠI IN NAMENOM ZAGOTVALJA DISKRIMINATORNOST VOŽNJE PO LJUBLJANSKI OBVOZNICI – TOVORNA VOZILA VOZIJO ZASTONJ, OSEBNA VOZILA MORAJO PLAČATI VINJETO!!! GRE ZA PROTI USTAVNI ZAKONA SAJ LE TA PUDARJA NEENAKOPRAVNOST IN DISKRIMINACIO POSAMEZNIKA PRED ZAKONOM V PRIMERU UPORABE HITRIH CEST. Na osnovi povedanega predlagam vladi: Upam, da boste vi kot Vlada mojim predlogom sledite. Če temu ne bo tako, lahko svoj portal lahko kar zaprete, saj predlaganje nima smisla, če bi lahko naknadno ugotovili, da Vlada odgovarja z odgovori, ki so neresnični, in ko bi za to izvedela, ne bi ustrezno ukrepala.