1 UVOD Sinhronski stroj s trajnimi magneti (SSTM) se odlikuje z visokim izkoristkom in kompaktnostjo ter je primeren Prejet 1. september, 2018 Odobren 17. oktober, 2018 za uporabo v številnih aplikacijah, kot so industrijski servopogoni, robotika, vetrne elektrarne ipd. Tudi na hitro rastočem področju hibridnih in električnih vozil se je SSTM že dodobra uveljavil, saj je postal prevladujoč tip vgrajenega električnega pogonskega stroja [1]. Čeprav glede na konstrukcijo obstajata dva tipa SSTM, je za trakcijske aplikacije (npr. pogon električnih vozil) posebej zanimiv SSTM z notranje nameščenimi magneti, ki zagotavlja delovanje v širokem razponu vr- tilne hitrosti. Takšno lastnost je mogoče doseči na račun močnega slabljenja magnetnega polja z magnetnim po- ljem statorskih tokov. Neizogibna posledica praktičnih konstrukcij tovrstnega stroja je izpostavljenost efektu nasičenja v železu, kar povzroči magnetno nelinearne razmere [2]. V nadaljevanju prispevka se bomo osredi- nili na ta tip SSTM. Sodobno konstruiranje električnih strojev temelji na analizi elektromagnetnih razmer z metodo končnih elementov (MKE) [3]. Elektromagnetni model je ob upoštevanju specifične geometrije in lastnosti materialov zmožen natančno napovedati obratovalne lastnosti elek- tričnega stroja, zato mnogokrat ni več potrebe po dragi in zamudni izdelavi prototipov. Analiza z MKE je lahko magnetostatična ali magnetodinamična, to je odvisno od narave magnetnih veličin v modelu. Resna pomanjkljivost MKE ostaja njena računska zahtevnost, saj na primer magnetodinamična simulacija tipičnega prehodnega pojava na sodobni delovni postaji še vedno traja nekaj ur [4]. Vsako skrajšanje računskega 218 DROBNIČ, GAŠPARIN, FIŠER časa je zelo dobrodošlo, zato se počasi uveljavljajo alternativni postopki predvsem za izračun dinamičnih stanj (kratek stik, nenadna sprememba obremenitve) [5], [6]. V prispevku je opisan dinamični dvoosni model SSTM, parametriziran z rezultati predhodne magneto- statične analize. Tako dobljeni model zaobjema magne- tno nelinearnost motorja, a obenem ohranja vse pred- nosti dvoosne predstavitve električnih strojev. S tem bi- stveno skrajšamo računski čas dinamičnih stanj in hkrati ohranimo zadovoljivo natančnost. Postopek načrtovanja novega stroja postane občutno hitrejši, saj konstruktorju omogoča hiter in celovit vpogled v obratovalne lastnosti SSTM. 2 MODELIRANJE SSTM 2.1 Splošne enačbe Dinamično modeliranje električnih pogonov zahteva kompromis med kompleksnostjo fizikalnega opisa in računsko zahtevnostjo izvajanja modela. Dvoosna teo- rija, kjer elektromagnetna razmerja v električnem stroju opišemo s sistemom enačb v zgolj dveh ortogonalnih koordinatah (tj. dvoosnem koordinatnem sistemu), se je izkazala za nadvse uporabno in postala nepogrešljiva pri obravnavi električnih pogonov [7]. SSTM najpo- gosteje modeliramo v koordinatnem sistemu (KS), ki je poravnan z rotorskim magnetnim poljem, saj s tem zagotovimo najlažjo matematično obravnavo stroja tudi v primeru SSTM z izotropno magnetno strukturo (npr. SSTM z vgnezdenimi magneti). Vse izpeljave, ki sledijo, so veljavne za splošen SSTM. V dvoosnem koordinatnem sistemu s perfektno orien- tacijo rotorskega polja velja vektorska napetostna enačba us = Rsis + dψs dt + Jωrψs, (1) kjer so us = [ud uq]T , is = [id iq]T in ψs = [ψd ψq] T dvokomponentni vektorji z realnimi elementi, defini- rani v rotorskem KS, Rs statorska upornost (skalar), ωr rotorska električna hitrost in J matrični ekvivalent imaginarni enoti j J = [ 0 −1 1 0 ] . Elektromagnetni navor Me je definiran kot vektorski produkt magnetnega sklepa in toka Me = 3 2 pp(ψs × is), (2) kjer je pp število polovih parov. Dinamična enačba povezuje elektromagnetno in mehansko domeno Me −Mb = J dωM dt , (3) kjer je Mb bremenski navor, J vztrajnostni moment in ωM rotorska mehanska hitrost. Enačbe (1), (2) in (3) so splošno veljavne, ne glede na to, ali gre za magnetno linearni ali nelinearni stroj. Za popoln matematični opis SSTM je treba definirati tudi zvezo med magnetnim sklepom in tokom ψs = f(is), (4) ki je obenem kriterij za klasifikacijo modelov stroja v dve skupini. Linearen model je tisti, za katerega lahko (4) zapišemo kot afino funkcijo, sicer je model nelinea- ren. Vzroki magnetne (ne)linearnosti tičijo v specifičnih materialnih lastnostih železa in geometriji stroja, ki se v praksi najočitneje izrazijo kot magnetno nasičenje in kotna odvisnost navora. Ker je v trakcijskih aplikacijah vztrajnostni moment razmeroma velik, je vpliv valovito- sti navora na vožnjo ponavadi povsem zanemarljiv, zato se v sledeči analizi osredinjamo na vpliv magnetnega nasičenja na obratovalne lastnosti SSTM. 2.2 Linearni model Če zanemarimo nasičenje, je sistem linearen in sta- torski magnetni sklep lahko izrazimo kot afino funkcijo statorskega toka ψs = f(is) = Lsis +ψR, (5) kjer je ψR = [ψR 0] T konstantni vektor rotorskega magnetnega sklepa, definiran v rotorskem koordinatnem sistemu, in Ls matrika induktivnosti z realnima elemen- toma Ld = (ψd − ψR)/id in Lq = ψq/iq Ls = [ Ld 0 0 Lq ] . (6) Matrika Ls je diagonalna, zato zadosti osnovni predpo- stavki razklopljenega modela. Če vstavimo (5) v (1), ob upoštevanju dψR/dt = 0 dobimo napetostno enačbo us = (RsI + JωrLs) is +Ls dis dt + JωrψR, (7) kjer je I identična matrika 2 × 2. Tako je dinamični model SSTM popoln, torej opisan z (7), (2), (3) in (5). Spremenljivka stanja v napetostni enačbi (7) je statorski tok, zato model imenujemo tokovni model (TM). Opomba: Navorno enačbo (2) za linearni model lahko zapišemo tudi: Me = 3 2 pp (ψRiq + (Ld − Lq)idiq) . (8) Digitalna simulacija linearnega modela zahteva zapis napetostne enačbe v prostoru stanj ẋ = f(x). Enačbo (7) zato preuredimo v dis dt = L−1s [us − (Rs + JωrLs)is − JωrψR] . (9) Na sliki 1 je podana simulacijska oblika linearnega mo- dela SSTM. Vidimo, da se v njem (slika 1) induktančna matrika pojavi dvakrat: prvič v inverzni obliki pred integratorjem za statorski tok in drugič neposredno pred seštevalnikom, ki določa statorski magnetni sklep. V obravnavi nelinearnega modela (podpoglavje 2.3) bomo videli, da je treba vpeljati dve kvalitativno različni matriki induktivnosti. DINAMIČNI MODEL SINHRONSKEGA STROJA 219 – – + Slika 1: Blokovni diagram linearnega modela SSTM 2.3 Nelinearni model Sodobna matematična orodja omogočajo optimizirano konstrukcijo električnega stroja, ki pogosto predvideva obratovalna stanja, v katerih je nasičenje železa nezane- marljivo. Zato moramo dinamični model SSTM, razvit v predhodnem poglavju, predrugačiti tako, da bo čim bolje zaobjel vpliv magnetne nelinearnosti. Tako bodo simulacijski rezultati bistveno bolj zanesljivi in uporabni tako pri postopku načrtovanja stroja kot tudi predikcije njegovega obratovanja. Primarna posledica magnetnega nasičenja je, da afina zveza med statorskim tokom in magnetnim sklepom ne velja več. Kljub temu lahko zvezo (5) zapišemo tako, da eksplicitno poudarimo funkcijsko odvisnost induktančne matrike Ls(is) in rotorskega magnetnega sklepa ψR(is) od statorskega toka ψs = f(is) = Ls(is)is +ψR(is). (10) Tako statorski tok ostane spremenljivka stanja. Prav tako je od statorskega toka odvisna tudi amplituda rotorskega magnetnega sklepa (10) ψR = [ψR(is) 0] T . Enačba (10) posredno definira obliko induktančne ma- trike, in sicer Ls(is) = (ψs−ψR)(i −1 s ) T = (ψs−ψR)⊗ i −1 s , (11) kjer smo funkcijsko odvisnost od toka zaradi pregledno- sti izpustili. Diadni produkt zapišemo v komponentni obliki in dobimo matriko 2× 2 Ls(is) = [ ψd−ψR id ψd−ψR iq ψq id ψq iq ] = [ Ldd(is) Ldq(is) Lqd(is) Lqq(is) ] . (12) V kontekstu nelinearnega modeliranja električnih strojev matriko Ls imenujemo matrika navideznih induktivno- sti. V nasprotju z (6) njeni elementi niso konstantni, temveč so odvisni od statorskega toka. Naslednja po- membna razlika je, da (6) ni diagonalna matrika, kar kaže na sklopljenost dinamičnega modela. Pri tem ugo- tovimo, da je sklopitev neposredna posledica nasičenja glavne magnetilne veje. Če vstavimo (10) v (1), dobimo us = (Rs + JωrLs)is +Li dis dt + JωrψR, (13) kjer smo upoštevali dψs dt = dψs dis dis dt = Li dis dt . Matrika Li je matrika inkrementalnih induktivnosti in je definirana z Li = [ ∂ψd ∂id ∂ψd ∂iq ∂ψq ∂id ∂ψq ∂iq ] = [ ldd(is) ldq(is) lqd(is) ldd(is) ] . (14) Matriki navideznih in inkrementalnih induktivnosti se na splošno vedno razlikujeta (Ls 6= Li), razen če je stroj linearen. To lahko enostavno preverimo tako, da vstavimo (5) v (14). SSTM je tako popolnoma opisan s štirimi enačbami (13), (10), (2), and (3). Na sliki 2 je prikazana blokovna shema nelinear- nega modela SSTM. Opazimo, da je struktura diagrama v primerjavi z linearnim modelom (slika 1) komple- ksnejša. Najočitnejša razlika je pojav nelinearnih blo- kov (označeni z dvojnim robom), ki zaobjemajo vpliv spremenljivih parametrov stroja zaradi nasičenja železa. Bloki vsebujejo vpogledne tabele z interpolacijskimi funkcijami, ki jih uporabnik predhodno določi v po- stopku parametrizacije modela (več o postopku para- metrizacije sledi v naslednjem poglavju). Vsak od dveh blokov zgoraj desno določa elemente matrik navidezne in inkrementalne induktivnosti glede na trenutno vre- dnost statorskega toka, kar je nakazano s poševno črto s puščico. Zaradi računske učinkovitosti je smiselno, da je matrika inkrementalnih induktivnosti že vnaprej podana v inverzni obliki, saj se tako izognemo nepotrebnemu invertiranju med izvajanjem simulacijskega modela. Ne- linearni blok v sredini ponazarja odvisnost amplitude rotorskega magnetnega sklepa od q-komponente stator- skega toka. Izračun elektromagnetnega navora (spodaj desno) je prav tako podan v obliki vpogledne tabele, čeprav bi v prvem približku zadoščala tudi enačba (2). – – + Slika 2: Blokovni diagram nelinearnega modela SSTM 220 DROBNIČ, GAŠPARIN, FIŠER 3 PARAMETRIZACIJA NELINEARNEGA MODELA 3.1 Magnetostatična simulacija z MKE Nelinearni model SSTM lahko parametriziramo na dva načina: na podlagi magnetostatične analize ali s specifičnimi merilnimi postopki na izdelanem prototipu [2]. Če so na voljo natančni podatki o geometriji in magnetnih lastnostih stroja, je smiselno izhajati iz re- zultatov magnetostatične analize. Tovrstno modeliranje je danes uveljavljeno, saj konstruktorju omogoča, da s si- mulacijami v različnih delovnih točkah pridobi temeljna elektromagnetna razmerja v stroju in predvidi njegove obratovalne lastnosti. Parametrizacija predlaganega nelinearnega modela je zasnovana na seriji simulacij na obstoječem magneto- statičnem modelu, s čimer zajamemo razmerja med to- kovi, magnetnimi sklepi in elektromagnetnim navorom. Najprej definiramo množico ekvidistančnih vrednosti statorskega toka v d- in q-osi v nekem smiselnem razponu I orig d = [Id1 . . . IdN ] T (15) Iorigq = [Iq1 . . . IqN ] T . (16) Potem iteracijski proces za vsako kombinacijo stator- skega toka naredi magnetostatično analizo ter ob izteku kot rezultat vrne tri matrike Ψ orig d =  Ψd11 . . . Ψd1N... . . . ... ΨdN1 . . . ΨdNN   (17) Ψorigq =  Ψq11 . . . Ψq1N... . . . ... ΨqN1 . . . ΨqNN   (18) M e =  Me11 . . . Me1N... . . . ... MeN1 . . . MeNN   (19) Matriki Ψorigd in Ψ orig q imenujemo karakteristiki ma- gnetnih sklepov v d- in q-osi, medtem ko matriko M e imenujemo karakteristika navora. Vsako od treh matrik lahko interpretiramo kot tabelo števil, odvisno od dveh indeksov i in j, ki ustrezajo vrednostim v izvornih vektorjih Iorigd in I orig q . Na primer, element Ψd24 je vrednost statorskega magnetnega sklepa pri specifičnem statorskem toku Iorigd (2) in I orig q (4). Sliki 3 in 4 prikazujeta izvorni karakteristiki magne- tnih sklepov za motor z razmeroma izraženo nelinear- nostjo (tabela 1). Pri karakteristiki magnetnega sklepa v d-osi (slika 3) je izrazita ukrivljenost površine vzdolž d-osi posledica nasičenja glavne magnetne poti, medtem ko ukrivljenost vzdolž q-osi nakazuje na križni vpliv nasičenja. Slika 5 prikazuje karakteristiko navora, kjer je vpliv nelinearnosti pričakovano bolj izražen pri višjih statorskih tokovih. -0.02 0 1000 A d (W b ) 1000 0.02 iq (A) 0 id (A) 0.04 0 -1000 -1000 Slika 3: Karakteristika magnetnega sklepa v d-osi -0.04 -0.02 1000 0 A q (W b ) 1000 0.02 iq (A) 0 id (A) 0.04 0 -1000 -1000 Slika 4: Karakteristika magnetnega sklepa v q-osi -100 2000 -50 0 0 N a v o r (N m ) 50 iq (A) 0 -500 id (A) 100 -1000 -2000 -1500 Slika 5: Karakteristika elektromagnetnega navora 3.2 Parametrizacija Potem ko so matrike Ψorigd , Ψ orig q in M e izračunane za specifični stroj, določimo pripadajoče interpolacijske funkcije fd, fq in fT ψd = fd(id, iq), (20) ψq = fq(id, iq), (21) Me = fT (id, iq), (22) DINAMIČNI MODEL SINHRONSKEGA STROJA 221 ki jih potrebujemo za izračun matrik Ls in L −1 i . Ker matrika Li v dinamičnem modelu ne nastopa (glej sliko (2)), je bolje matriko L−1i kar pred tem izračunati L−1i = ( ∂ψd ∂id ∂ψq ∂iq − ∂ψd ∂iq ∂ψq ∂id )−1 [ ∂ψq ∂iq −∂ψd ∂iq −∂ψq ∂id ∂ψd ∂id ] , (23) kjer smo uporabili formulo za inverz matrike 2×2 (14). Slika 6 prikazuje štiri elemente matrike inkrementalnih induktivnosti. 0 1000 1 l d d (H ) #10!5 1000 iq (A) 0 id (A) 2 0-1000 -1000 -1 1000 0 l d q (H ) #10!5 1000 iq (A) 0 id (A) 1 0-1000 -1000 -1 1000 0 l q d (H ) #10!5 1000 iq (A) 0 id (A) 1 0-1000 -1000 0 1000 2 #10!5 l q q (H ) 1000 iq (A) 0 id (A) 4 0-1000 -1000 Slika 6: Elementi v matriki inkrementalne induktivnosti Matrika navideznih induktivnosti Ls (en. (12)) ima vgrajeno pomanjkljivost, ki onemogoča enoznačno določitev vseh njenih elementov zgolj na podlagi predla- gane magnetostatične analize, tj. matrik Ψorigd in Ψ orig q . Na primer, prvi element v Ls Ldd(id, iq) = ψd(id, iq)− ψR(id, iq) id poleg statorskega magnetnega sklepa ψd(id, iq) zahteva tudi rotorski magnetni sklep ψR = fR(id, iq), ki pa ni na voljo. Najpreprostejša rešitev bi bila, da ψR definiramo kot konstanto, tj. ψR = fd(0, 0), toda takrat vedno naletimo na singularnost pri toku id = 0. Statorski tok v q-osi namreč vpliva na statorski magnetni sklep v d-osi in ga nekoliko zmanjša. Zato je števec ulomka ψd(0, iq) − ψR različen od 0, kar ima za posledico singularnost za vse delovne točke, kjer je id = 0. Podoben razmislek lahko apliciramo tudi za element Ldq(id, iq), kjer je števec ψd(id, 0)−ψR 6= 0 za iq = 0. Zadovoljivo praktično rešitev dobimo tako, da v ma- triki Ls zanemarimo izvendiagonalna elementa, ki po- nazarjata križno nasičenje, Ls(is) = [ ψd−ψR id 0 0 ψq iq ] = [ Ldd(is) 0 0 Lqq(is) ] , (24) ter da definiramo rotorski magnetni sklep ψR = fd(0, iq) kot eksplicitno funkcijo statorskega toka v q-osi. Sedaj lahko element Ldd izračunamo za vse mogoče kombi- nacije statorskih tokov, ne da bi zašli v singularnost Ldd(id, iq) = ψd(id, iq)− ψd(0, iq) id . (25) -1500 -1000 -500 0 500 1000 1500 iq (A) 0.007 0.008 0.009 0.01 0.011 0.012 0.013 0.014 A R (W b ) Slika 7: Rotorski magnetni sklep ψR v odvisnosti od stator- skega toka v q-osi Slika 7 prikazuje odvisnost rotorskega magnetnega sklepa od statorskega toka v q-osi za konkreten SSTM. Amplituda rotorskega magnetnega sklepa je največja pri iq = 0 in z naraščajočo absolutno vrednostjo navorne komponente statorskega toka pada. Vsako povečanje iq = 0 namreč rahlo poveča nasičenje železa v smeri glavnega magnetenja. Magnetna upornost se zato poveča, kar rezultira v zmanjšani vrednosti rotorskega magnetnega sklepa. Na sliki 8 vidimo prvi element matrike navideznih induktivnosti Ls, ki je izračunan v skladu s (25) in torej upošteva odvisnost rotorskega magnetnega sklepa. Opazimo, da je ploskev zvezna za vsako kombinacijo statorskih tokov, tudi v okolici id = 0. Slika 9 prikazuje Lqq(is), tj. zadnji element matrike navideznih induktivnosti Ls. Izračun Lqq(is) je v na- sprotju z Ldd(is) preprost in ga določimo neposredno iz definicije v (24). Slika 8: Element Ldd(is) v matriki navidezne induktivnosti 222 DROBNIČ, GAŠPARIN, FIŠER Slika 9: Element Lqq(is) v matriki navidezne induktivnosti 4 OVREDNOTENJE NELINEARNEGA MODELA Pravilnost nelinearnega modela SSTM preverimo s pre- izkusom trifaznega kratkega stika, ki je sicer tipični me- rilni postopek sodobnih SSTM namenjenih za trakcijske aplikacije. Tovrstni preizkus je posebej primeren za veri- fikacijo nelinearnih lastnosti, saj steče razmeroma velik statorski tok, ki stroj pahne v globoko nasičenje. Tako lahko ocenimo kakovost nelinearnega modela ravno v najbolj kritičnem obratovalnem stanju. Preizkus poteka tako, da rotor SSTM s tujim virom vrtimo s konstantno vrtilno hitrostjo, ko nenadno kratko sklenemo vsa stator- ska navitja. Po kratkem prehodnem pojavu se statorski tokovi ustalijo na konstantni amplitudi. Na sliki 10 je prikazan potek statorskih tokov tako za nelinearni model (zgoraj) kot za meritev (spodaj). Vidimo, da je ujemanje simulacijskih rezultatov nelinearnega modela z meritvijo zelo dobro. Sklenemo, da lahko nelinearni model z veliko gotovostjo uporabimo za predvidevanje obratovalnih lastnosti SSTM. Zdaj, ko je pravilnost nelinearnega modela SSTM potrjena, preverimo, kolikšno je pravzaprav odstopanje linearnega modela. Najprej si poglejmo simulacijo tri- faznega kratkega stika, že opisanega zgoraj. Tokrat sta na sliki 11 primerjana statorska toka v dq koordinatah za oba modela. Ugotovimo, da je ujemanje navorne komponente iq pravzaprav presenetljivo dobro. Večja razlika nastane pri magnetilni komponenti id, kjer tudi po končanem prehodnem pojavu ostane občutna razlika v enosmerni komponenti. Pomembna lastnost dobrega modela je sposobnost predvidevanja največje trenutne vrednosti statorskega toka, saj je to kritičen podatek za ustrezno dimenzioniranje trajnih magnetov. Kot vidimo, linearni model za približno 20 % preceni amplitudo statorskega toka. Poglejmo si še primerjavo delovanja linearnega in nelinearnega modela stroja v simulaciji reguliranega pogona. V simulacijskem modelu je uporabljen klasični regulacijski postopek: kaskadna regulacija vrtilne hitro- sti in statorskega toka, nadgrajena z regulacijo slabljenja 0 0.01 0.02 0.03 0.04 t (s) -1000 0 1000 T o k (A ) ia ib ic 0 0.01 0.02 0.03 0.04 t (s) -1000 0 1000 T o k (A ) ia ib ic Slika 10: Fazni tokovi ob simetričnem kratkem stiku: neline- arni model (zgoraj) in meritev (spodaj) 0.1 0.105 0.11 0.115 0.12 t (s) -2000 -1500 -1000 -500 0 500 T o k (A ) iLd iNLd iLq iNLq Slika 11: Primerjava linearnega (L) in nelinearnega (NL) modela ob simetričnem kratkem stiku polja in s strategijo MTPA (Maximal Torque per Am- pere). Na sliki 12 je prikazan potek statorskih tokov v koordinatah dq, medtem ko na sliki 13 vidimo potek elektromagnetnega navora in mehanske vrtilne hitrosti. Želeno vrtilno hitrost skočno spremenimo iz mirovanja na 20 000 min−1 ter opazujemo izhodne veličine: stator- ske tokove v koordinatah dq (slika 12), elektromagne- tni navor (slika 13 zgoraj) in vrtilno hitrost (slika 13 spodaj). Linearni model pri nizkih hitrostih predvidi znatno večji elektromagnetni navor, medtem ko je pri visokih hitrostih, v slabljenju polja, navor manjši kot pri nelinearnem modelu. Posebej opazno je odstopanje pri vrtilni hitrosti, kjer linearni model doseže bistveno nižjo končno vrtilno hitrost. 5 SKLEP S predstavljenim nelinearnim modelom lahko bistveno natančneje napovemo dinamična obratovalna stanja SSTM, kot to omogoča linearni model. Ta prednost DINAMIČNI MODEL SINHRONSKEGA STROJA 223 0 0.2 0.4 0.6 0.8 1 t (s) -500 0 i d (A ) linearni model nelinearni model 0 0.2 0.4 0.6 0.8 1 t (s) 0 500 i q (A ) linearni model nelinearni model Slika 12: Primerjava tokov v koordinatah dq ob pospeševanju v reguliranem pogonu za linearni in nelinearni model 0 0.2 0.4 0.6 0.8 1 t (s) 0 50 N a v o r (N m ) linearni model nelinearni model 0 0.2 0.4 0.6 0.8 1 t (s) 0 1 2 V rt il n a h it ro st (m in ! 1 ) #104 linearni model nelinearni model Slika 13: Primerjava navora in vrtilne hitrosti ob pospeševanju v reguliranem pogonu za linearni in nelinearni model je posebej očitna v tistih dinamičnih stanjih, kjer pri- dejo do izraza nelinearne lastnosti stroja. Na primer, napoved linearnega modela za statorski tok v 3-faznem kratkem stiku odstopa tudi do 25 % od resnične vredno- sti, medtem ko nelinearni model da povsem zadovoljiv rezultat, primerljiv z meritvami. V primerjavi z linear- nim modelom je parametrizacija nelinearnega modela sicer zahtevnejša, a ker je ponavadi magnetostatični model na voljo, ni bistveno časovno potratnejša. Hiter in natančen izračun modela lahko s pridom izkoristimo na več ravneh: konstruktor v fazi razvoja, programer pri implementaciji regulacijskega algoritma in sistemski inženir pri simulaciji večjega sistema (npr. električni avtomobil).